Skum diskussion

Idag blir Obama president i USA och jag får släpa fram och tillbaka på en radio utrustning.

Radio utrustningen är väl packeterad i en väska. Väskan är verkligen inte det vackraste jag sett. Den drar till dig en hel del blickar. Det värsta är dock att jag ska släpa den fram och tillbaka mellan Växjö och Kalmar i fem veckor.


Idag på bussen så satt det en rödhårig 40-årig kvinna bakom mig. Plötsligt sa hon:

Vad har du i väskan?


Jag antog att det inte var till mig så jag sa inget.

Hon upprepade sig igen, så jag vände mig och hon tittade nyfiket på mig.

Jag svarade:
Jag har radio-utrustning i den. Jag läser nämligen till journalist så det är därför.

Kvinnan:
Ska du sälja den?

Jag:
va? vad sa du?

Kvinnan:
Ska du sälja den?

Jag:
Nej?

Sen vände jag mig om.
Innan jag skulle gå av så mumlade hon något.

Jag:
Vad sa du?

Kvinnan:
Hejdåhejdå.

SKUMT.

- Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0