Marcus är min tillfälliga frisör

Jag har precis släppt lös Marcus i mitt hår. De närmsta 30 minuterna kommer jag nervöst bita ner mina naglar. Men utväxten måste färgas. Han är ju billig i drift i alla fall. I och för sig så är det inte första gången. Marcus har gjort det förr. Som student får man ta vad man har. Det har faktiskt alltid blivit bra förr. Undra varför Marcus inte gick frisör på gymnasiet. Grabben har ju känsla för hår. Färgburken sitter som gjuten i hans hand. Efter alla dessa gånger kommer han snart kunna öppna damsalnong på våran toalett och tjäna en hacka, så han kan bjuda mig på en resa i sommar. Annars så kommer Marcus stå i min trädgård i sommar om du vill ha en färgning billigt. Lägg Björnvägen 5 på minnet. Han vet dock inte om det än. Men jag tror han kommer ta det positivt. Eftersom det var min idé så måste jag även ta hälften av inkomsterna. Sedan är det ju min trädgård.

Jag har även klippt Marcus hår idag. Man skulle kunna säga att vi har haft en sån där hår-fixar dag. Jag måste faktiskt erkänna att jag är nöjd med resultatet. Kan försöka ta en smygbild sen.

- Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0