Stinker öl

Idag är sista dagen i Växjö på några månader. Ska bli skönt att komma hem faktiskt. Slippa laga mat.

Det har för övrigt varit en väldigt givande dag. Skulle panta alla jävla ölburkar och annat som vi har haft liggandes här hemma ihoptryckta i påsar under diskbänken. När jag kom fram till pantstället så stod det en kille med en stor fet svart sopsäck fylld med gottit som skulle pantas. Jag tänkte tur att det finns en till pantmaskin och log. Väl framme vid den andra pantmaskinen så blinkande en text som löd "Avstängd". Fan tänkte jag och ställde mig bakom killen. Killens pantmaskin började krångla, men killen gjorde ingenting. Han kollade sig bara nervöst omkring. Jag böjde mig fram en aning och såg att det stod på displayen att man skulle kontakta personalen. Så eftersom jag var trött på att vänta kläckte jag ur mig "duu kanske ska kontakta personalen". Killen svarade något skumt. Tillslut fattade jag att han pratade engelska. Men då började maskinen fungera igen.

När det äääntligen var min tur hann jag panta två burkar, sen brakade hela skiten ihop. Efter många om och men fixade de maskinen och jag kunde panta vidare. Stressad som jag var, av kön bakom mig, tänkte jag visa att jag allt kan panta fort som faan. SMART LINN. Spillde öl på hela min hand och jackan. Fyfan vad det stank.

Så klart skulle jag gå och rösta direkt efter. Jag kom in med huvudet högt trots att jag stank gammal avdankad alkis. Kärringen som skulle ta emot min röst, kollade konstigt på mig och svepte in min doft genom hennes välformade näsborrar. Hon rynkade på näsan. Jag lovar att hon tänkte "hårt igår eller?".  Röstningen gick inte heller bra. Fattade inte riktigt hur man skulle göra. Min vanliga tur. Så var tvungen att fråga. Kan lova att kärringen tänkte "Tjejen kommer inte ha många hjärnceller kvar om hon forsätter att dricka i den här takten". Tack vare regnet såg det även ut som jag haft samma smink och frisyr som dagen innan. Kärringen kände nog inga tvivel.



- Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0